Elérkezett a tavasz, de az áprilisi szeszélyes időjárás még okozhat meglepetéseket, és a kellemes meleget gyakran válthatják hűvösebb napok.  A magas és alacsony nyomású anticiklonok, a szeles időjárási körülmények, a hőmérséklet nagyfokú ingadozása, valamint az emberi szervezet téli üzemmódról tavaszira történő átállása gyakran kiválthatja a tavaszi fáradtságot.

A tavaszi fáradtság megelőzhető, hogyan?

A tavaszi fáradtságot némi életmód változtatással könnyen megelőzhetjük, vagy legalább jelentős mértékben mérsékelhetjük annak tüneteit.

A legkézenfekvőbb ha minél több időt töltünk a szabadban és mozgunk. Legyen szó gyaloglásról, túráról, futásról vagy éppenséggel kerékpározásról. Kevesen gondolnák de a rendszeres futás azon felül, hogy edzettebbé, kitartóbbá és ellenállóbbá teszi az emberi szervezetet még a boldogságfokunkra is jó hatással van, melyet tudományos vizsgálatok is alátámasztanak.

Hasonlóan pozitív hatásokat érhetünk el a megfelelő táplálkozással is. Csakúgy mint több betegség esetén itt is javasolt a napi többszöri, kisebb mennyiségű étkezés. Fogyasszunk minél több gyümölcsöt és zöldségfélét, valamint tejet és tejterméket. A bennük lévő vitaminok és ásványi sók valamint nyomelemek gazdagon pótolják mindazt, ami a szervezetünk télen elveszett.

Hasonlóan fontos a megfelelő folyadék bevitel (napi 1,5-2 liter ásványvíz, csapvíz vagy természetes gyümölcslé formájában)! Sejtjeinknek szüksége van a vízre, hogy segítségével az anyagcsere során képződött salakanyagokat könnyebben tudja kiválasztani.

Mit tehetünk még?

A testi lelki pihenés egyaránt fontos, így ha van lehetőségünk kényeztessük magunkat egy jó wellnessel. A szaunázás serkenti a vérkeringést, akárcsak egy jó masszázs, amely még az izmainkra is kiváló hatással van.

Mindezeken felül legyünk többet családtagjainkkal, barátainkkal. Szenteljünk több időt a hobbinknak, olvassunk, hallgassunk zenét.

Tavaszi fáradtság

Post navigation