A hazai drogériák piacának talán három legmeghatározóbb szereplője a Rossmann, a DM és a Müller. Az internetes vásárlások előretörésével viszont egyre több magyar online drogéria is feltűnik a színen – mint például a Drogéria Online –, habár ezen oldalak forgalmukat tekintve még meg sem közelítik a fent említett három óriást. Ráadásul a versenyhelyzeten az a tény sem segít, hogy ezeknek a boltoknak, megannyi üzlet mellett is, igen jelentős a szerepe az online piacon.
De ismerkedjünk meg velük picit közelebbről!
Rossmann a „kozmetikai cikkek piaca”
A Rossmann cég története 1972. március 17-én kezdődött, amikor az akkor 25 éves Dirk Roßmann Hannoverben megnyitotta drogériáját, akkori nevén a “Kozmetikai cikkek piaca”-t. Az üzlet, az első önkiszolgáló jellegű drogériai üzletek között szerepelt Németországban. Dirk Roßmann így a drogériák ezen koncepciójának kiötlőjeként és úttörőjeként van számontartva. Mára már a Rossmann összesen 5 leányvállalatot működtet: Lengyelországban, Csehországban, Magyarországon, Albániában és Törökországban. Jelenleg 14.000 munkatársat foglalkoztat a mintegy 1184 drogériában. Üzleteikből 851 Lengyelországban, 184 Magyarországon, 116 Csehországban, 27 Törökországban és 6 Albániában található.
Dm üzletek elterjedése
Az 1970-es években Németországban a jogszabályok lehetővé tették a drogériai jellegű cikkek önkiszolgáló rendszerben történő forgalmazását. Götz Werner kihasználva az új piaci lehetőséget, egy igazán egyedi arculattal, létrehozott egy nagy önkiszolgáló drogériai hálózatot. Saját anyagi forrása nem bizonyult elegendőnek, viszont Günter Lehmann, neves üzletember, látott fantáziát az ötletében, ezért elegendő anyagi támogatást nyújtott a megalakuláshoz. Az első dm-drogerie markt 1973-ban nyitotta meg kapuit Karlsruhe városában, hatalmas sikerrel. Később szinte egy időben meghódították Horvátországot, Szlovéniát, Csehországot, Szlovákiát, Olaszországot, Szerbiát, Romániát és Magyarországot is. Budapesten az első dm üzlet 2000 áprilisában nyílt meg az Üllői úton. Napjainkban már több, mint 8000 terméket forgalmaz, és saját márkás termékekkel is rendelkezik.
Müller: Minőség olcsón!
Erwin Franz Müller fodrászmester 1953-ban a bajorországi Unterhaflheimben megalapítja Müller szalon nevű fodrászatát. Így kezdődött ennek a hatalmas üzletláncnak a kialakulása. Mára már több, mint 750 boltot működtet országszerte. Kínálatában nem csak a drogériai termékek széles választéka található meg, hanem minden más egyéb is: mint például papír-írószer, háztartási cikkek, étkészletek, tárolódobozok, játékok, ajándék tárgyak, parfümök. Németországon kívül még további 6 országban is jelen van: Ausztriában, Szlovéniában, Horvátországban, Mallorcán és Magyarországon. Budapesten 2010 december 9-én nyílt az első üzlet a Corvin plázában. Folyamatos fejlődése elsősorban annak köszönhető, hogy minőségi termékeket kínálnak alacsony árakon.
Ami még érdekes, hogy mind a három üzletlánc kínálatában benne van a fotókidolgozás,- előhívás és a fotókönyv készítés. Ezzel a plusz szolgáltatással még jobban beépültek az emberek tudatába és az újításoknak köszönhetően folyamatos fejlődésre tesznek szert.