Minden szakmának meg vannak a maga szépségei, nehézségei és mondhatni, hogy nincs olyan, amiben ne lenne kihívás. Nincs ez máshogy a call centeres állások tekintetében sem. A call centerben dolgozók elsődleges feladata, hogy hideghívásokat indítsanak a fogyasztók felé, majd meggyőzzék őket a termékek vagy szolgáltatások előnyeiről és el kell mondaniuk számukra, hogy ezek miben válnak majd a hasznukra. Tehát az ebben dolgozóknak kiváló kommunikációs képességgel szükséges rendelkezniük, hiszen az ügyfelek pontos tájékoztatása a legfontosabb szempont.
Azon kívül, hogy új partnereket kell felkutatniuk, elengedhetetlen a már meglévő ügyfelekkel történő kapcsolattartás is. Az operátorok a munkájuk elvégzéséhez egy speciálisan, erre a célra kifejlesztett szoftvert alkalmaznak, így képesek pontos és közvetlen ügyintézést nyújtani. Amennyiben ez ténylegesen jól van kiépítve, versenyelőnyre tehetnek szert és a hatékonyság is nagyban növekszik.
Contact center és call center? Mi is a különbség?
A call centeres alkalmazott feladata, hogy a vállalatba érkező hívásokat fogadja, valamint a kimenőeket is lebonyolítsa, ezáltal bővítse az ügyfélkört, generálja a bevételeket, de adósság behajtás, adománygyűjtés is lehet a cél. Ha a munkakör kibővül a levelek, faxok, közösségi hálózatok kezelésével, akkor már contact centerről beszélünk.
Ebből adódik, hogy mind a két területen részletesen ismerni kell a megbízó cég tevékenységét, termékeit, szolgáltatásait, ezáltal tud a dolgozó részletes tájékoztatást adni, megválaszolni a felmerülő kérdéseket és felvilágosítást adni. A munkájuk elvégzéséhez számítógépet internetkapcsolattal, call centeres szoftvert, telefont vagy mobiltelefont szükséges biztosítani.
Hazánkban rengeteg helyen kínálnak call centeres állást, a fővárosban van talán a legtöbbje. A diákok körében rendkívül népszerűek a call center állások, így előszeretettel vállalják be nyári munkaként, vagy kiegészítésnek az iskola mellett.