Kezdjük mindjárt a gumicserével. Március végére a nappalok kellően melegek – tartósan +7 fok feletti hőmérsékletnél érdemes cserélni – ahhoz, hogy lecseréljük az abroncsainkat. Viszont akik jellemzően még éjszaka használják az autójukat, amikor még mínuszok is előfordulhatnak, fennhagyhatják egy rövid ideig a téli szettet.
Miért is érdemes cserélni? A napsütés következménye, hogy az aszfalt hőmérséklete emelkedik, ami maga után vonja, hogy a lágy téli gumik sokkal hamarabb melegednek és csúsznak meg, az útburkolaton mint a nyáriak. Mindezek mellett hamarabb is kopnak!
Ha valaki netán pontokba szedve szeretne képet kapni a fontosabb autóápolási tippekről, annak figyelmébe ajánljuk a következő linket: tavaszi autóápolás főbb pontjai.
A leszerelt gumikat érdemes megtisztítva, gumiápolóval bekenve és leengedve tárolni. De mielőtt elraknánk nem árt az abroncsot átvizsgálni és ha rendellenes kopást tapasztalunk, vagy még korábban azt vettük észre, hogy a gépjármű vízszintes úton jobbra vagy balra húzott, akkor mihamarabb érdemes elvinni az autót futóműbeállításra.
Gumicsere alkalmával vizsgáljuk át az autó alját és minden kis zeg-zug-ot, a küszöböket, keressünk rozsdafoltokat és kavics felverődéseket. Ezeket érdemes még ilyenkor megfelelően kezelni. Ajánlott átnézni a gumiharangok állapotát is, hátha a tél alkalmával megsérültek, esetleg kiszakadtak. Ez utóbbi esetben ennek cseréjéről is gondoskodnunk kell.
Mosás esetén fontos a karosszéria és a kerékjáratok megtisztítása és egy teljes alsó mosás sem árt. A mosáshoz célszerű lehet a gépit, hanem a benzinkutakon lévő nagynyomású mosót igénybe venni. A motorház környékét is tisztítsuk meg, de azt már ne a nagynyomású mosóval. Oda egy nem túl erős vízsugarú slag is megteszi. A hűtőből célszerű kimosni a koszt, a sót és a bogarakat.
A karosszériát kefével, szivaccsal és bő vízzel történő átmosás után egy nedvszívó kendővel át is törölhetjük. A keletkezett karcolásokat polírpaszta segítségével orvosolhatjuk egészen addig amíg csak a lakk sérült és a teljes fényezés még nem kopott le. Ebben az esetben is van megoldás. Ehhez válasszunk megfelelő színű, márkaszervizből beszerezhető, vagy akár festékboltban kevertethető javítókészletet vásárolni. A nyárra való felkészítés egyik fontos lépése a waxolás. Ezáltal nem csak a fényezés lesz csillogóbb és ellenállóbb a karosszéria a karcok ellen, hanem az UV sugárzás káros hatásait is kivédhetjük.
Az ablaktörlőket is célszerű ellenőrizni és ha már kopottak akkor szükség szerinti cserélni. Az olaj, a hűtőfolyadék, és a szélvédőmosót is ellenőrizzük. Szenteljünk egy kis figyelmet a klíma tisztításra is. A pollenszűrőt is érdemes cserélni legalább évente egyszer, így ha még nem tettük meg itt az ideje. Ne hagyjuk ki a takarításból a kocsi belsejét se. Amit lehet pakoljunk ki és porszívózzuk ki az autót.. Az autóban tallható műanyag részeket, műszerfalat és az ajtókédereket gumiápolóval kenjük át. Az ülések huzatát is érdemes kitisztítani.